Partnerzy serwisu:
Biznes

Wach: Uruchomienie Interregio doprowadziło do 500 mln długu PR

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
08-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wach: Uruchomienie Interregio doprowadziło do 500 mln długu PR
- To uruchomienie Interregio, czyli pseudokonkurencji w 2009 roku, doprowadziło do 500 milionów złotych długu Przewozów Regionalnych wobec PKP PLK - uważa były prezes PKP SA Andrzej Wach.

Koleje Mazowieckie walczyły tylko ze związkami

Andrzej Wach został odwołany ze stanowiska prezesa zarządu PKP SA w grudniu 2010 roku. Był prezesem spółki od 2004 roku, podczas procesu tzw. usamorządowienia Przewozów Regionalnych. Zabrał on głos w obronie tego procesu podczas wczorajszej konferencji "Rynku Kolejowego", ZDG TOR i województwa śląskiego na temat przyczyn nieudanego rozszerzenia działalności Kolei Śląskich i skutków grudniowego załamania przewozów dla całego roku. Więcej na ten temat tutaj.

Najpierw Andrzej Wach odniósł się do porównań startu działalności Kolei Śląskich i Kolei Mazowieckich - Kolejom Mazowieckim udało się, bo mieliśmy jednego wroga - związki zawodowe. Koleje Śląskie walczyły nie tylko ze związkami, ale i z Przewozami Regionalnymi. To nie mogło się udać.  Podzielam jednak opinie, że nie można zarzucić projektu Kolei Śląskich - powiedział.

PR miały być poolem taborowym

- Trzeba kontynuować zmiany w Przewozach Regionalnych - uważa Wach. Były prezes grupy PKP zapewnił, że według założeń usamorządowienia miały one być poolem taborowym. - PR miały być innym podmiotem, a samo usamorządowienie Przewozów Regionalnych miało być prowadzone wtedy, kiedy prywatyzacja PKP Intercity. Nie zaufano jednak kolejarzom - stwierdził Andrzej Wach.

- Uruchomienie Interregio, czyli pseudokonkurencji w 2009 roku, doprowadziło do 500 milionów złotych długu PR wobec PKP PLK.  - uważa były prezes PKP SA. Dodaje, że Interregio przynosi straty zarówno Przewozom Regionalnym, jak i PKP Intercity - Nadmierna wiara w to, że rynek sam skoryguje błędy - doprowadziła do fatalnej sytuacji Przewozów Regionalnych - dodał.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5